Friday, October 07, 2005

** i've been tagged **

wuhoho i've been tagged by naiza and lets chain this:

20 Tahun Yang Lalu (1985)

aiyokk.. i cant remember what happened.. ahha, my brother came out of nowhere ahaha..
no-lah. my bro was born.. i live at t4mpin tis time. rumah saya dekat dgn beret polis, saya dan kawan2 dr kawasan perumahan saye akan selalu begadoh dgn anak2 polis tuh. diorg mmg jahat mcm setan. saye masih ingat seorang budak botak tuh dia pakai baju tulis no.7 secara besar dan bila dia dtg kacau2 kitorg, saya akan jerit kat mak saya: "makkkk!!! tgk budak botak 7 nih!!" dan botak 7 pon akan takot la konon mak saye ade la dlm rumah tuh.
then i went to tabika kemas and i always menyusahkan the cikgu ituh apetah nama dia.. dan dia selalu hantar saya balik rumah kalau saya nangis2. ehehe saye suke kene antar balik.
rumah saye dekat aja ngan tadika, jadi mmg jalan aje. kehebattan saya yg suka nyusahkan cikgu tuh telah dijejaki oleh adik saya. tapi dia lebih berdikari bebanding saya kerana dia busan dgn tadika nya lalu sorang2 berlari pulang ke rumah dan melaung kpd mak saya: nak pencen sekolah! saya pon musykil dari mana dia belajar sekolah tadika boleh pencen pencen. adula~

10 Tahun Yang Lalu (1995)
By this time saya sudah jauh dr pemili. studying in a boarding school at KL. dan family saya juge turot berpindah ke kualap1lah yg saya amat taksuka sbb kawan2 saya semua kat tamp1n nun. jadi saya mmg totally lost-contact dgn kawan sekolah rendah saya ituh semua. kecuali: shihah yang turot sama masok asrama mcm saya. seriously saya tatau akan kewujudan sekolah spooky inih sbb saya asek nak masok sebuah boarding school diseremban tuh aje, alhamdulillah laa saya masok sekolah kl nih bebanding sekolah seremban tuh.. sbb saye rase bebudak sekolah seremban tuh poyo2.. ahahaha sori.. saye mmg kadangkale suke ngutok taktentuhala. pis.
walaupon taksuke dgn sekolah saya, tapi, 5 tahun hidop disitu telah byk sgt ajar saya samting. byk sgt memori. dan ade kawan2 yg best yg saye mmg kawan sampai skang, unless diorg gi menglostkontek-kan diri. tahun1995 nih la saye bersame rakan2 sedarjah mentipu cikgu sejarah sbb takot kene berdiri tgh padang hitam kalo failed paper tuh. lalu kami beramai2 ubah jawapan yayayyy.. dan saye rase mcm sayelah antara mastermind kot. woups. dan eh PMR tahun nih juge.

5 Tahun Yang Lalu (2000)

saye sudah meningkat darasunti ahahaha. saye di fac.engineering UniMalaya,KL. Saye pada mulanya menginap 2nd residential college UM tuh, tapi lepas tuh saye mempindah ke vista angkasa seks ditepian tangga ituh kerana saye rase dudok hostel mcm tak rawk. saye juge memiliki sebijik kriss NBD-8210 ke kot no pletnye. dan sayelah antara minah rempit yg suke nyusahkan pemandu kereta di um tuh. ahaha. kemudian saye telah gatal2 memparttimekan diri di amcorp mall dan bercinta secara takde kasihsayang dgn sejenis mamat tody yg babi yang saye terjatoh cinta kepadanya hanya kerana dia main2 gitar dibwh escalator ground floor amcorp mall dan rambotnya berwarna warna dan tak sampai sebulan kami break. mcm 2 minggu aje kot saye berjumpa2 dia. ahaha saye rase sgt bodoe.
saye juge pade mase inih berkawan secara hebbat dgn eja oa peachy shake nana dan ade hosmet2 gereng yg best.

3 Tahun Yang Lalu (2002)
saye yg dirasuki keracunan chatting telah mencari tpt prektikel juge secara chatting. ahaha. saye accidentally chat dgn bos tpt saye prektikel dan dialah yg tawarkan utk prektikel disituh. jadi saye mentolak tawaran prektikel di telekom dan mempergi ke kampeni busok inih. [sbb kampeni ni bayar gaji, telekom tak bagi].
saye juge telah start bercintak dgn yanz yg telah saye kenali lastyear ituh. bila org tanye macamane saye terkenal yanz inih mesti saye terasa nak gelak. sbb bermula dgn jjay yg blinddate dgn joetosan, tapi end up saye yg kapel ngan yanz. saye dan yanz hanyelah peneman jjay dan joetosan blinddate.
walaupon pada mulanya saye ragu2 dgn yanz inih sbb dia ituh muda dr saye, tapi saye tetap menjerumuskan diri saye dgnnya juwe. mengapa ya? [-(
dan hubungan kami ituh sebenarnya mcm tak kapel sgt di ambang menjelang bulan berapa tah. yanz ituh player. [-(

Tahun Lepas (2004)
biarlah saye confess disini bahawasanya yanz ituh telah ade sejenis awek lain dan saye juge turot dicinta pada masa yg sama. lalu dgn perasaan berkacakaca ituhlah saye membuat keputusan melulu untuk keluarnegara. wow!~ sebenarnye saye tidaklah se gerex ituh. ahaha. bermula dgn sering temankan timahletup yg suke ke UK education fair ituh, saye akhirnya ketemuk dgn sumaisara yg juge suke ke uk edu fair. perempuan sumaisarah inihla yg telah meniupkan suntikan hebbat utk saye turot samong study ke uk, lalu, saye terus mempinta SPC from Mara yg baru kuar di akhbar harian ketika itu. Alhamdulillah permohonan saye lepas. interview pon bejaya. dan bersekongkonglah saye mentinggalkan kenangan pahit ituh semua di malaysia ditanggal 11september ituh. dgn harapan akan bermulalah episod baru dalam kehidopan saye. ececeh. yg sebenarnya niat asal nak samong study bukanlah nak study, tapi sbb nak bejalan ke negara org. ituhlah dpt saye menjalan ke spain pada tahun inih. dan yanz juge telah membreak dgn awek yg saye nyatakan diatas ituh. dan saya dilamon cinta dgnnya kembali. saye harap teman2 sekalian paham kedudukan ini.

Tahun Ini (2005)

saye telah mempergi italy, paris, disneyland dan eiffel ituh, round uk manchester liverpool pelbagai tpt. dapatlah saye congak2 mcm lebih byk jalan bebanding study. huh. saye pon dah selamat kembali ke tanahair dan makan mende2 yg tingin makan secara hebbat dimana saye telah kembali memberat. dan dapatlah kirenye berpuasa di malaysia dan paling mustahak: beraya di malaysia! sunggoh saye tidak mahu lagi beraya di perantauan.

Tahun Depan (2006)

Kalau mak saye, time nih dah dpt 2 anak, saye pulak time nih dah dpt 2 surat mintak hutang yakni: petronas [sbb saye tak keje petronas] dan mara. hutang saye keliling pinggang. saye harap saye dpt bayar hutang kat mak saye juge. wuhuuu.. saye rase byk sgt abiskan duit dia utk samong study nih. dan saye harap nexyear saye kurus sikit la. saye bukan tanak kurus, tapi saye bernapsu tnggi terhadap makanan la. susah. tak macam2 kawan2 kedingking saye tuh, derang mmg makan, tapi cepat kenyang. bosan betol perot mereka. ehehe.

10 Tahun Hadapan (2015)

Wow, saya harap saya dah kawen time nih. saye penah ckp kalau saye tak kawen2, saye akan amek anak angkat. 2 lelaki. boleh? tapi saye mintak sgt saye kahwin la kot. nak rase kawen :D. dan saye harap kekal hingge ke akhir hayat. amin. dan di umor ini saye mcm nak ade sebuah cafe. alala starbucks tapi tak semestinye starbucks. kalo starbucks nak bukak franchise kat sini bole jugak. saye sedia menyeliakannye ahaha. dan paling penting cafe tuh ade live performance everyweek. saye akan jempot je sesape budak underground perform. janji rawk. kalo ade artis nak tempah pon bole. tarahal~. ngeeeee:D dan kawan saye si lailykentot bercadang nak berkongsiniaga dgn saya, dia akan membukak kedai buku didlm cafe saye, so, pengunjong bley bace buku layan rawkstar. saye pule akan dudok samel tgk anak2 saye tuh men dram. wow!~
saye juge harap saye ade sebijik 4 wheel drive. sportage pon jadikla. dan suami saye wajib bwk atlis 7series wuhuhuk. gatal.
[sekarang saye terpikir, bakal suami saye yg ituh dah abis study ke ek time nih?]

Tagged:
saye tak rase mereka nih nak teruskan chainletter nih. tahtah tak bukak pon blog saye :-j.
tapi saye tagged gak la mereka nih:
ejahat
suebengkeng
lina
jija
effa
fidah
ciklebah
dela
spentot
zasya
jojo

mood of the moment:cant get enuff of param yet.
song of the moment:lifehouse-blind
i wanna be:supermodel. ~:>

No comments: